Om oss Våre mål Produktanmeldelser Link Link Link

Telttur i regnvær

Publisert: 09.08.2017 @ 23:51 Kategori: Østfold Kommentarer: 1

...fikk litt godvær å da! :D Men på mandag gikk turen til Tjernetjernet ute ved Kjerringåsen med en vennine og hennes hunder. Det starta med en del regn, så vi kom ikke lange biten føre det surkla i sko og alt.. ble en del frem og tilbake siden vi ikke ble helt enige om åssen vi skulle komme oss ut til vannet, da det ifølge kartet ikke var noen sti direkte dit. Jeg klarte å tråkke opp en gammel skade i foten (akkurat samme som jeg brakk for noen år siden.. så den ble ganske hovent..)

Til slutt kom vi frem da, og fant en gapahuk, noe som ikke var feil i regnværet! Så da ble det å sette opp telt, for så å lage mat, og krype inn i telta våre, og lese og slappe av resten av kvelden.

Min stakkars hovne fot.. "/

Dagen etter var det jævlig varmt i teltet på morran, men ingen ordentlig sol, men etter litt så fikk man karra seg ut. Fikk hengt opp klær og annet til tørk og fikk laga seg noe frokost! Det ble vaktelegg med bacon og rundstykker for min del, ikke feil :D

Så fikk jeg hengt opp køya mi, og slappa av i den. Siden jeg ikke er dreven på køyer, så ble det en del kål, først ble vi altfor nærme bakken, og da jeg fikk hengt den høyere, så røk tauet jeg brukte, så landa med halebeinet rett på fjellet.. :p Fikk til slutt orden på det, whippsene måtte låne ut sine kobbel til køya, da holdt den! :D

Utover dagen kom en kompis ut en tur, men han dro tilbake på kvelden da, men var kjempe koslig atter han tok seg en tur :D

Vi endte med å bli på plassen hele dagen siden det var meldt regn dagen etter igjen, og her hadde vi en fin gapahuk å lage mat i :) Og så var kroppen min glad for å slippe å belastes mere, den var litt mørbanka etter et møte med fjellet, og foten var fremdeles vond og hoven etter gårsdagen "/

Jeg hater å lage mat til vanlig, men på tur er det faktisk litt ok å stelle i stand ting :p Her kjøttsuppe med nudler og pølsebiter i :D

Dyra likte det å :p

Klokka rundt 1 på natta, våkna jeg av atter det blinka litt, men ingen torden, men noen dråper med vann kom det :p Utover dagen var det til og fra med regn, men det regna vel sånn jevnt fra da jeg våkna til vi dro.. lite festlig å pakke i regnværet, i det minste fikk vi brukt gapahuken til noe fornuftig! :p

Vi fant et glippe med minimalt regnvær, da vi slo sammen telta og pakka siste rest, føre vi la avgårde til bilene. Vi tok en omvei siden foten min ikke var så glad, men den fikk hvertfall litt bedre vei å gå på, og Tundra fikk pent gå i halsbånd! :p Selvom det ble opphold, så ble vi rimelig bløte siden trær var fulle av vann og rant på oss, og det var bekker med vann på stiene.. :p

3 miserable hunder i gapahuken :p

Selvom vi ble bløte og slikt, så er vi fornøyde! Håper på bedre vær neste gang, men vi klarer oss alltids uansett :D Skal man kun være avhengig av pent vær for å dra på tur, så får man aldri dratt på tur :)