Om oss Våre mål Produktanmeldelser Våre verbale kommandoer Link Link

Arkiv mned: juli 2016

Telttur i Vestfjella

Publisert: 14.07.2016 @ 01:14 Kategori: Østfold Kommentarer: 1

På mandag bar det ut i Vestfjella. Med oss på tur hadde vi med en vennine og hennes sheltie. Dessverre har det vært en svær skogsmaskin der og kjørt opp, så det var stor utfordring å prøve å gå/balansere i all gjørma.. Tydelig atter nesa til Tundra funker, for vi fant orrhøne og 1 tiur, 2 staselige digre fugler!

Både jeg og whippsene bada i gjørma, bare Tundra som for en gangs skyld var renest (selvom ho ikke var helt hvit ho heller :p ) så Da vi kom fram til en passende telttplass ble alle hevet uti vannet, kjekt å slippe unna så mye gjørme som mulig føre de skal inn i teltet :p

Dagen etter ble en rolig morgen, med tørking av sko inntil primusen (er man lat, så er man lat :p), føre vi pakka sammen og tusla videre, denne gangen gikk vi helt vekk fra der skogsmaskinen har pløyd opp, og gikk heller utenfor stier. Det var mye lettere å gå da, selvom hundene drukna i høyt gress, så de fikk jobba litt :)

Tundra fant en til tiur, jeg var bombesikker på atter det var en liten fugl ho sto på bare, så jeg skvatt da jeg bare gikk videre og tiuren kasta seg opp på vingene :p Sola kom litt frem, det var ille deilig mtp vinden. Så da vi fant en ny leirplass, så ble det rett og slett bare å sette seg ned og nyte den sola som titta frem :p Så også atter non stop kløven til Tundra som vi låner, har revna litt.. syns det virker litt som om det er litt dårlig kvalitet på disse non stop tingene.. Nå har jeg ødelagt 2 trekkseler og 1 kløv.. Ikke har den vært med på mange turene heller...

Dagen etter var det bare å tusle hjem, hadde regna litt iløpet av natta og morran, så vi drøya litt så det kanskje teltene rakk å tørke litt føre vi pakka det sammen. Det var noen molefonkne hunder som kom tilbake til bilen og mente de ikke var heeelt ferdige på tur ennå :p

Noe som var sjukt deilig denne turen var atter det ikke var noen knott nå! Men hadde noen brunfluer og klegg på tur da, men de overlever jeg, høre og kjenner dem som regel føre de stikker, og er ikke sånn 10 000 av dem, sånn som knotten :p Men for mye vind til å få fiska noe særlig da, men får satse på det neste gang! :D

lek med HDR

Litt utforsking av Vassfaret

Publisert: 07.07.2016 @ 13:12 Kategori: Oppland Kommentarer: 0

På mandag var vi klare for å sette oss i bilen og dra til Vassfaret for å sjekke ut den litt, sammen med en vennine og hennes hund (boxer) :)

Etter å ha kjørt en stund, så var vi slitne, og ville helst finne en leirplass så fort som mulig. Så vi gikk bare ca 3km langs en grusvei, til jeg hørte en foss, og da gikk vi litt opp i skæven, mot fossen, men ikke så nærme atter vi måtte ligge å høre på den hele natta, for da må man jo bare ut å tisse hele tiden :p

Jeg fikk kjapt satt opp et telt for å få noen min på øyet, føre det var tid for mat. Men da jeg våkna igjen så var det helt vilt med knott, så for å si det pent, ble ikke mye gjort utenfor teltet den kvelden gitt :p

Dagen etter så jeg atter det hadde regna iløpet av natta(jeg sover ille tungt ja :p) Og knotten var mindre innpåsliten! Så frokost ble inntatt, føre vi begynte å pakke ned tingene, da det bare var telta igjen, så begynte det å fosse ned, så da hev vi oss inn, og venta bare til regnet ga seg :)

Lurte først på å fortsette nedover grusveien siden det ifølge gpsen min (som kun hadde et grovskissa kart, så har ikke med småvann), var et vann lenger ned. Men med en vennine som var fersk på tur, og ikke likte oppoverbakker, så bestemte vi oss for å gå opp igjen den bakken vi hadde gått ned dagen før, istedetfor å for få enda flere bakker hjem.

Fant skilt til en Fonhuskoie (husker ikke helt hva den het), som vi begynte å følge inn på en sti, etter en stund mistenkte jeg atter den stien ikke skulle bli noe bedre, så kasta av meg sekken og løp litt innover for å se, og den endte rett i en diger myr! Ikke aktuelt å krysse den når jeg ikke kjenner området og har 0 dekning :p Så ble bare å snu, og følge skiltet til Vassfarkoia istedet.

Men ble bare en eviglang tur, og vennina mi begynte å bli sliten, da ho hadde tatt med seg en del for mye i sekken. Så ho hadde en rimelig tung sekk. Så vi slo bare leir på en passende plass vi fant istedet. Typisk nok spjæra vennina mi den ene teltstanga mens ho skulle slå det opp, håpa å fikse det med litt sårteip som vi hadde lett tilgjengelig, men brått knakk hele stanga og teltet med... Så da fikk ho og boxern hennes bo i teltet mitt den natta :)

Et dårlig forsøk på HDR :p

Regnet kom og gikk, og virka som om det ikke fikk helt bestemt seg noen gang.. Og med et ødelagt telt, så valgte vi å sette kursen tilbake til bilen og hjem etter bare 2 netter ute. Kjipt, men får ta det igjen en annen gang, og så kanskje få sjekka opp med litt bedre kart, siden jeg er så dårlig på det :p

Men vi fikk en super fin tur fordet, jeg koste meg skikkelig, og tørr påstå at hundene gjorde det samme! :D

HDR igjen

Masse knott utenfor teltet...