Om oss Vre ml Produktanmeldelser Vre verbale kommandoer Link Link

Arkiv mned: juli 2016

Telttur i Vestfjella

Publisert: 14.07.2016 @ 01:14 Kategori: stfold Kommentarer: 1

P mandag bar det ut i Vestfjella. Med oss p tur hadde vi med en vennine og hennes sheltie. Dessverre har det vrt en svr skogsmaskin der og kjrt opp, s det var stor utfordring prve g/balansere i all gjrma.. Tydelig atter nesa til Tundra funker, for vi fant orrhne og 1 tiur, 2 staselige digre fugler!

Bde jeg og whippsene bada i gjrma, bare Tundra som for en gangs skyld var renest (selvom ho ikke var helt hvit ho heller :p ) s Da vi kom fram til en passende telttplass ble alle hevet uti vannet, kjekt slippe unna s mye gjrme som mulig fre de skal inn i teltet :p

Dagen etter ble en rolig morgen, med trking av sko inntil primusen (er man lat, s er man lat :p), fre vi pakka sammen og tusla videre, denne gangen gikk vi helt vekk fra der skogsmaskinen har plyd opp, og gikk heller utenfor stier. Det var mye lettere g da, selvom hundene drukna i hyt gress, s de fikk jobba litt :)

Tundra fant en til tiur, jeg var bombesikker p atter det var en liten fugl ho sto p bare, s jeg skvatt da jeg bare gikk videre og tiuren kasta seg opp p vingene :p Sola kom litt frem, det var ille deilig mtp vinden. S da vi fant en ny leirplass, s ble det rett og slett bare sette seg ned og nyte den sola som titta frem :p S ogs atter non stop klven til Tundra som vi lner, har revna litt.. syns det virker litt som om det er litt drlig kvalitet p disse non stop tingene.. N har jeg delagt 2 trekkseler og 1 klv.. Ikke har den vrt med p mange turene heller...

Dagen etter var det bare tusle hjem, hadde regna litt ilpet av natta og morran, s vi drya litt s det kanskje teltene rakk trke litt fre vi pakka det sammen. Det var noen molefonkne hunder som kom tilbake til bilen og mente de ikke var heeelt ferdige p tur enn :p

Noe som var sjukt deilig denne turen var atter det ikke var noen knott n! Men hadde noen brunfluer og klegg p tur da, men de overlever jeg, hre og kjenner dem som regel fre de stikker, og er ikke snn 10 000 av dem, snn som knotten :p Men for mye vind til f fiska noe srlig da, men fr satse p det neste gang! :D

lek med HDR

Litt utforsking av Vassfaret

Publisert: 07.07.2016 @ 13:12 Kategori: Oppland Kommentarer: 0

P mandag var vi klare for sette oss i bilen og dra til Vassfaret for sjekke ut den litt, sammen med en vennine og hennes hund (boxer) :)

Etter ha kjrt en stund, s var vi slitne, og ville helst finne en leirplass s fort som mulig. S vi gikk bare ca 3km langs en grusvei, til jeg hrte en foss, og da gikk vi litt opp i skven, mot fossen, men ikke s nrme atter vi mtte ligge hre p den hele natta, for da m man jo bare ut tisse hele tiden :p

Jeg fikk kjapt satt opp et telt for f noen min p yet, fre det var tid for mat. Men da jeg vkna igjen s var det helt vilt med knott, s for si det pent, ble ikke mye gjort utenfor teltet den kvelden gitt :p

Dagen etter s jeg atter det hadde regna ilpet av natta(jeg sover ille tungt ja :p) Og knotten var mindre innpsliten! S frokost ble inntatt, fre vi begynte pakke ned tingene, da det bare var telta igjen, s begynte det fosse ned, s da hev vi oss inn, og venta bare til regnet ga seg :)

Lurte frst p fortsette nedover grusveien siden det iflge gpsen min (som kun hadde et grovskissa kart, s har ikke med smvann), var et vann lenger ned. Men med en vennine som var fersk p tur, og ikke likte oppoverbakker, s bestemte vi oss for g opp igjen den bakken vi hadde gtt ned dagen fr, istedetfor for f enda flere bakker hjem.

Fant skilt til en Fonhuskoie (husker ikke helt hva den het), som vi begynte flge inn p en sti, etter en stund mistenkte jeg atter den stien ikke skulle bli noe bedre, s kasta av meg sekken og lp litt innover for se, og den endte rett i en diger myr! Ikke aktuelt krysse den nr jeg ikke kjenner omrdet og har 0 dekning :p S ble bare snu, og flge skiltet til Vassfarkoia istedet.

Men ble bare en eviglang tur, og vennina mi begynte bli sliten, da ho hadde tatt med seg en del for mye i sekken. S ho hadde en rimelig tung sekk. S vi slo bare leir p en passende plass vi fant istedet. Typisk nok spjra vennina mi den ene teltstanga mens ho skulle sl det opp, hpa fikse det med litt srteip som vi hadde lett tilgjengelig, men brtt knakk hele stanga og teltet med... S da fikk ho og boxern hennes bo i teltet mitt den natta :)

Et drlig forsk p HDR :p

Regnet kom og gikk, og virka som om det ikke fikk helt bestemt seg noen gang.. Og med et delagt telt, s valgte vi sette kursen tilbake til bilen og hjem etter bare 2 netter ute. Kjipt, men fr ta det igjen en annen gang, og s kanskje f sjekka opp med litt bedre kart, siden jeg er s drlig p det :p

Men vi fikk en super fin tur fordet, jeg koste meg skikkelig, og trr pst at hundene gjorde det samme! :D

HDR igjen

Masse knott utenfor teltet...