Om oss Våre mål Produktanmeldelser Link Link Link

Arkiv mned: august 2016

Agilitystevne med Tundra

Publisert: 20.08.2016 @ 21:44 Kategori: Agility Kommentarer: 0

Endelig var Tundra gammel nok til å prøve seg på agiliystevne, så da ble det til at vi meldte på stevne som klubben skulle ha, så det ble på hjemmebane.

Første klasse var agility, og jeg var rimelig nervøs for om ho skulle finne på masse tull.. Så det ble et par hindere føre ho løp rundt og måtte sjekke banen, så kom ho tilbake og fortsatte, men fokuset var ikke heeelt på meg, så tror hele situasjonen var ille uvant for henne gitt :p

Ble disk, men vi hadde hoppklassen etterpå, så da fikk vi prøvd igjen!

Etter noen timer var det klart for hoppklassen, og inn til pers igjen! Litt mindre nervøs denne gangen. Det gikk kjempe fint til hinder nr 3, der det ble en litt for stor sving, og fikk en vegring, men resten gikk supert! Etter siste tunnel ble det et svalestup, men opp og hopp, og løpe videre! :p

Endte med 5 feil og på en fin 6plass av 34stk, så er super stolt av udyret! :D

Teknisk sett er den store svingen litt min feil, jeg ropte ikke på henne i tide, er litt for vant til å gå med whippetene, som er mindre og smidigere :p

Telttur rundt Ravnsjøen

Publisert: 03.08.2016 @ 14:36 Kategori: Østfold Kommentarer: 0

Jeg og en vennine dro en liten tur for å gå rundt Ravnsjøen. For en gangs skyld så hadde vi en rute å gå etter, som vi fant på ut.no. Ruta kan dere se her.

Vi starta med godt mot, men jeg kjente det godt i kroppen at jeg hadde gravd mye hjemme rundt huset de siste dagene. Men fikk gått i 5km, da vi så på gpsen at det var en liten utstikker (halvveis øy), som vi gikk ut på. Der fant vi en oppslått lavvo (som tydeligvis sto der fast), og 2 gapahuker, så dette var visst et populært tursted gitt... Men vi var litt slitne og varme, så vi ga blaffen og satte oss i den ene gapahuken for å lage mat, før vi gikk å satte opp teltene.

Utover kvelden slang jeg ut en dupp, siden pappa har mast om at det skal være såå mye lettere å få fisk med.. men jeg er stort sett for lat til å drive rundt for å finne mark, og ender opp med å bruke sluker istedet. Etter 2 timer med det, som ikke endte med noe annet enn oppspiste marker, og ingen fisk... så bytta jeg og hev ut min favoritt spinner. Og på 2. kastet, så nappa det! Det fortsatte å nappe på typ annethvert kast, så ble 5 stk fine abbor før jeg ga meg, får være måte på hvor mange jeg orker å rense :p Men konklusjonen min er: lenge leve latskapen :D

Dagen etter våkna vi av nydelig sol og utsikt, jeg var litt treig med å stå opp, sånn er det når man sover så godt i teltet :) Men utover dagen ble det på tide å pakke sammen og tusle hjemover. En deilig tur, og alltid kjekt å dra hjem med litt mat (fiskene) i sekken også :)

Liten fisketur på hytta

Publisert: 03.08.2016 @ 13:51 Kategori: Buskerud Kommentarer: 0

Jeg og hundene dro alene opp på hytta på Kongsberg, nærmere bestemt Efteløt. En koslig seter uten strøm og vann, men som også for tiden holdes på å pusses litt opp.

Siden vi kom opp så sent på onsdagen, så spiste vi bare litt føre vi la oss, siden jeg hadde så sterk huepine.. Så fiskinga ble utsatt til dagen derpå :)

Fresh og opplagt gikk jeg og Tundra opp den lange bakken til det store fiskevannet (whippetene er ikke noe fan av å være i ro å vente på meg mens jeg fisker, så de ble igjen). Siden Tundra har fått ny kløv, så måtte den testes, så ho og jeg delte den lille pakkninga vi skulle ha med oss på tur.

Veien opp var tung (vi har lite bakker hjemme i østfold gitt), men forfriskende og god trening! Vi fant vår vanlige plass på deminga og kasta ut sluken. Tundra syns fisking er så spennende at ho kan sitte i flere timer mellom beina mine og bare glo ut etter sluken, og idag var intet unntak :p Ble bare en liten ørret, som Tundra fikk med en gang. Føre vi gikk tilbake til hytta.

Ca. 15min etter atter vi kom frem til hytta så åpna himmelen seg og det hølja og tordna, så ble en power nap føre vi pakka inn i bilen og kjørte hjem igjen. Er så deilig å bare kunne ta seg sånne småturer her og der innimellom oppussing av huset hjemme :)

(når man har for mange nye sluker man helst ville prøvd på en gang :p )