Om oss Vre ml Produktanmeldelser Vre verbale kommandoer Link Link

Arkiv mned: august 2016

Agilitystevne med Tundra

Publisert: 20.08.2016 @ 21:44 Kategori: Agility Kommentarer: 0

Endelig var Tundra gammel nok til prve seg p agiliystevne, s da ble det til at vi meldte p stevne som klubben skulle ha, s det ble p hjemmebane.

Frste klasse var agility, og jeg var rimelig nervs for om ho skulle finne p masse tull.. S det ble et par hindere fre ho lp rundt og mtte sjekke banen, s kom ho tilbake og fortsatte, men fokuset var ikke heeelt p meg, s tror hele situasjonen var ille uvant for henne gitt :p

Ble disk, men vi hadde hoppklassen etterp, s da fikk vi prvd igjen!

Etter noen timer var det klart for hoppklassen, og inn til pers igjen! Litt mindre nervs denne gangen. Det gikk kjempe fint til hinder nr 3, der det ble en litt for stor sving, og fikk en vegring, men resten gikk supert! Etter siste tunnel ble det et svalestup, men opp og hopp, og lpe videre! :p

Endte med 5 feil og p en fin 6plass av 34stk, s er super stolt av udyret! :D

Teknisk sett er den store svingen litt min feil, jeg ropte ikke p henne i tide, er litt for vant til g med whippetene, som er mindre og smidigere :p

Telttur rundt Ravnsjen

Publisert: 03.08.2016 @ 14:36 Kategori: stfold Kommentarer: 0

Jeg og en vennine dro en liten tur for g rundt Ravnsjen. For en gangs skyld s hadde vi en rute g etter, som vi fant p ut.no. Ruta kan dere se her.

Vi starta med godt mot, men jeg kjente det godt i kroppen at jeg hadde gravd mye hjemme rundt huset de siste dagene. Men fikk gtt i 5km, da vi s p gpsen at det var en liten utstikker (halvveis y), som vi gikk ut p. Der fant vi en oppsltt lavvo (som tydeligvis sto der fast), og 2 gapahuker, s dette var visst et populrt tursted gitt... Men vi var litt slitne og varme, s vi ga blaffen og satte oss i den ene gapahuken for lage mat, fr vi gikk satte opp teltene.

Utover kvelden slang jeg ut en dupp, siden pappa har mast om at det skal vre s mye lettere f fisk med.. men jeg er stort sett for lat til drive rundt for finne mark, og ender opp med bruke sluker istedet. Etter 2 timer med det, som ikke endte med noe annet enn oppspiste marker, og ingen fisk... s bytta jeg og hev ut min favoritt spinner. Og p 2. kastet, s nappa det! Det fortsatte nappe p typ annethvert kast, s ble 5 stk fine abbor fr jeg ga meg, fr vre mte p hvor mange jeg orker rense :p Men konklusjonen min er: lenge leve latskapen :D

Dagen etter vkna vi av nydelig sol og utsikt, jeg var litt treig med st opp, snn er det nr man sover s godt i teltet :) Men utover dagen ble det p tide pakke sammen og tusle hjemover. En deilig tur, og alltid kjekt dra hjem med litt mat (fiskene) i sekken ogs :)

Liten fisketur p hytta

Publisert: 03.08.2016 @ 13:51 Kategori: Buskerud Kommentarer: 0

Jeg og hundene dro alene opp p hytta p Kongsberg, nrmere bestemt Eftelt. En koslig seter uten strm og vann, men som ogs for tiden holdes p pusses litt opp.

Siden vi kom opp s sent p onsdagen, s spiste vi bare litt fre vi la oss, siden jeg hadde s sterk huepine.. S fiskinga ble utsatt til dagen derp :)

Fresh og opplagt gikk jeg og Tundra opp den lange bakken til det store fiskevannet (whippetene er ikke noe fan av vre i ro vente p meg mens jeg fisker, s de ble igjen). Siden Tundra har ftt ny klv, s mtte den testes, s ho og jeg delte den lille pakkninga vi skulle ha med oss p tur.

Veien opp var tung (vi har lite bakker hjemme i stfold gitt), men forfriskende og god trening! Vi fant vr vanlige plass p deminga og kasta ut sluken. Tundra syns fisking er s spennende at ho kan sitte i flere timer mellom beina mine og bare glo ut etter sluken, og idag var intet unntak :p Ble bare en liten rret, som Tundra fikk med en gang. Fre vi gikk tilbake til hytta.

Ca. 15min etter atter vi kom frem til hytta s pna himmelen seg og det hlja og tordna, s ble en power nap fre vi pakka inn i bilen og kjrte hjem igjen. Er s deilig bare kunne ta seg snne smturer her og der innimellom oppussing av huset hjemme :)

(nr man har for mange nye sluker man helst ville prvd p en gang :p )