Om oss Våre mål Produktanmeldelser Våre verbale kommandoer Link Link

Kategori: Oppland

Litt utforsking av Vassfaret

Publisert: 07.07.2016 @ 13:12 Kategori: Oppland Kommentarer: 0

På mandag var vi klare for å sette oss i bilen og dra til Vassfaret for å sjekke ut den litt, sammen med en vennine og hennes hund (boxer) :)

Etter å ha kjørt en stund, så var vi slitne, og ville helst finne en leirplass så fort som mulig. Så vi gikk bare ca 3km langs en grusvei, til jeg hørte en foss, og da gikk vi litt opp i skæven, mot fossen, men ikke så nærme atter vi måtte ligge å høre på den hele natta, for da må man jo bare ut å tisse hele tiden :p

Jeg fikk kjapt satt opp et telt for å få noen min på øyet, føre det var tid for mat. Men da jeg våkna igjen så var det helt vilt med knott, så for å si det pent, ble ikke mye gjort utenfor teltet den kvelden gitt :p

Dagen etter så jeg atter det hadde regna iløpet av natta(jeg sover ille tungt ja :p) Og knotten var mindre innpåsliten! Så frokost ble inntatt, føre vi begynte å pakke ned tingene, da det bare var telta igjen, så begynte det å fosse ned, så da hev vi oss inn, og venta bare til regnet ga seg :)

Lurte først på å fortsette nedover grusveien siden det ifølge gpsen min (som kun hadde et grovskissa kart, så har ikke med småvann), var et vann lenger ned. Men med en vennine som var fersk på tur, og ikke likte oppoverbakker, så bestemte vi oss for å gå opp igjen den bakken vi hadde gått ned dagen før, istedetfor å for få enda flere bakker hjem.

Fant skilt til en Fonhuskoie (husker ikke helt hva den het), som vi begynte å følge inn på en sti, etter en stund mistenkte jeg atter den stien ikke skulle bli noe bedre, så kasta av meg sekken og løp litt innover for å se, og den endte rett i en diger myr! Ikke aktuelt å krysse den når jeg ikke kjenner området og har 0 dekning :p Så ble bare å snu, og følge skiltet til Vassfarkoia istedet.

Men ble bare en eviglang tur, og vennina mi begynte å bli sliten, da ho hadde tatt med seg en del for mye i sekken. Så ho hadde en rimelig tung sekk. Så vi slo bare leir på en passende plass vi fant istedet. Typisk nok spjæra vennina mi den ene teltstanga mens ho skulle slå det opp, håpa å fikse det med litt sårteip som vi hadde lett tilgjengelig, men brått knakk hele stanga og teltet med... Så da fikk ho og boxern hennes bo i teltet mitt den natta :)

Et dårlig forsøk på HDR :p

Regnet kom og gikk, og virka som om det ikke fikk helt bestemt seg noen gang.. Og med et ødelagt telt, så valgte vi å sette kursen tilbake til bilen og hjem etter bare 2 netter ute. Kjipt, men får ta det igjen en annen gang, og så kanskje få sjekka opp med litt bedre kart, siden jeg er så dårlig på det :p

Men vi fikk en super fin tur fordet, jeg koste meg skikkelig, og tørr påstå at hundene gjorde det samme! :D

HDR igjen

Masse knott utenfor teltet...

Telttur i Fjorda

Publisert: 05.07.2015 @ 22:14 Kategori: Oppland Kommentarer: 1

Sjokk at jeg har vært på telttur igjen :P Nå er jo Anastasia frisk igjen etter hoggormbittet å så :D Denne gangen gikk turen til Fjorda i Oppland med typen og hunden hans. Skulle egentlig ta en langhelg, typ torsdag til søndag.

Jeg hadde fjerna en stor føflekk og sydd på ryggen dagen før, så kan ikke si det var det mest behagelige å ha en stor og tung sekk på ryggen i 5km gitt :p Men vi kom oss såpass at vi fant et passelig sted å telte.

Men det var no helt sjukt med knott... men levelig, men siden det var såpass sent, så stekte vi bare noen burgere, og gikk å la oss, for å heller stå opp tidlig dagen etter. Men da var knotten myyye verre! Hundene var helt rødprikkete under magen (bare mine hunder, Ylvis har så mye pels :P ) og hvis man åpna kjeften så fikk man følelsen av å få mange knott inn med en gang...

Så André pakka sekken sin og gikk tilbake til bilen, føre han kom tilbake igjen, for å ta min sekk, siden der jeg hadde sydd, hadde det blitt skikkelig hovent og drit vondt... (den var visst ikke no fornøyd med sekkebæring dagen før gitt...)

Så ble en kortere telttur enn planlagt gitt :P Men noe velferd skal det være på tur ass, sååå mye knott som var der, var bare helt ekstremt! Så får finne et annet sted neste gang å dra gitt :p